NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene en Marijke

25 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Zo, daar zijn we weer. Donderdag de stad in geweest in Dunedin. In de middag naar het schiereiland bij Dunedin. Eerst met een busje naar de punt, mooie vergezichten en prachtige natuur. Vervolgens op de boot, nu ja bootje en de zee op om Albatrossen en zeerobben te spotten. Nu dit was een hele belevenis, het waaide behoorlijk hard en we hadden speciale jassen gekregen. Toe we eenmaal op open zee waren wisten we waarom we die jassen gekregen hadden het boeg water sloeg aan alle kanten over de railing. Maar het was heel erg leuk. We hebben heel veel Albatrossen en zeerobben gezien.
Vrijdag van uit Dunedin naar een plaatsje vlak bij Papatowai gereden. Onderweg op diverse plaatsen van de weg gegaan en via gravel wegen naar de kust om zeehonden, en pinguïns te spotten. De zeehonden waren er wel, maar de pinguïns waren met vakantie. Ook nog naar de Purakaunui Falls geweest erg mooi, ongeveer 10 minuten lopen van de weg, door een bos. Dit leek wel een regenwoud, erg mooi met hele hoge varens en ontzettend veel mos op de bomen. Aan eind van de middag bij de B&B aangekomen de eigenares was er niet, er werd open gedaan door een van de gasten. We moesten de eigenares bellen om ons aan te melden. Zo gezegd zo gedaan. Het geld moesten we maar onder het kussen leggen als we vertrokken. Het was een heel leuk B&B, een oud landhuis met diverse kamers en een gemeenschappelijke woonkamer en keuken. Om het huis lag een mooi aangelegde tuin. Schitterend allemaal, maar wel in de middle of nowhere.
Vanmorgen vroeg vertrokken en nogmaals geprobeerd pinguïns te spotten, maar ze waren nog steeds op vakantie. Op ons gemak door gereden naar Te Anau waar we nu in een super de luxe motel zitten met alles er open er aan. Morgen gaan we met een bus naar Milford Sound en varen door de Sounds. Hopelijk blijft het weer goed.
Nu jullie zijn weer bijgepraat.
Groetjes Rene en. Marijke.

• 25 Januari 2014 - 09:33

Olga En Jos:

Hoi Daar
    Wat leuk en spannend wat jullie daar allemaal beleven. Hopelijk komen de pinguïns snel terug van vakantie zodat jullie ze kunnen bekijken. Geniet maar van al het moois.
    Groetjes Olga en Jos

• 25 Januari 2014 - 11:09

Wim_G:

vond jullie reis bij toeval op deze site.
    En meen je nog de tip te geven om nooit te hard te rijden.
    Er is in NZ een zero-tolerance regel, dus bij 101 km/hr kun je al een bekeuring krijgen.
    Is mij ook overkomen, en je kan er beter samen lekker van gaan eten.
    Politie is daar wel uitermate correct en vriendelijk, maar niet te bewegen om het bij een waarschuwing te laten.
    Goede reis gewenst, en veel plezier.

• 25 Januari 2014 - 13:23

Leo En Thea :

Wat gezellig om te lezen allemaal. Jullie genieten enorm. En wij genieten met jullie mee omdat het ons allemaal bekend in de oren klinkt. Hebben jullie al foto's????? Goede reis verder en nog heel veel plezier. Kus van Leo en thea

• 25 Januari 2014 - 21:54

Geertien&lourens:

Hallo M&R
    Wat leuk om jullie zo te volgen we genieten ervan en hopen dat de pinquins jullie ook snel gaan volgen.
    Genieten maar hier giert de wind en de regen om het huis.

Liefs G&L

• 25 Januari 2014 - 22:07

Jud:

Hai Lieverds!

Hebben jullie in Te Nouw nog kalkoenen en pauwen gespot? ;-)))
    Morgen krijg ik een kaalhoofd! Zal jullie foto's appen. Ga maar lekker genieten. En zal de pinguïns jullie kant op sturen... Die liggen bij in m'n Iglobedje vakantie te houden :-P

Lieve kusjes