NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene en Marijke

27 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Daar zijn we weer,
Gister een excursie gedaan naar de Milfort Sounds.
Om 8 uur met de bus vertrokken onderweg diverse malen gestopt bij byzondere uitkijkpunten en watervallen. Eenmaal bij Milfort Sound aangekomen de boot op. Een byzondere mooie tocht door de sounds (fjorden). Heel veel watervallen en schitterende bergen. Halverwege van de boot af en een bezoek gebracht aan het Discovery Centre. Hier kon je met een trap naar beneden en onderwater kijken op 10 meter diepte. Doordat het pas hard gewaaid had was het water troebel, maar we hebben toch nog wel wat vissen gezien.
Vandaag doorgereden naar Queenstown, een gezellig stadje aan het Lake Wakatipu. Eerst een B&B gezocht en gevonden, daarna een stukje gewandeld langs het meer. Vanmiddag een rondvaart gemaakt met een oude stoomboot, deze wordt nog aangedreven door een op steenkool gestookte motor. Dit was goed te zien en te ruiken, maar ondanks de rook en de stank wel erg leuk.
Vanavond in de gemeenschappelijke keuken eten gemaakt en lekker buiten opgegeten.
Dit was het weer voor vandaag.
Groetjes Rene en Marijke.

• 27 Januari 2014 - 08:55

Trudy :

Geniet maar lekker verder. In Queenstown zijn ook heerlijke restaurantjes. Het is ook leuk om met de kabelbaan naar boven te gaan voor een fantastisch uitzicht. Vergeet vooral niet om een bezoek te brengen aan Arrowtown. Groetjes Trudy.

• 27 Januari 2014 - 09:04

Leo En Thea :

Bezoek Arrotown inderdaad de moeite waard. Opnieuw liefs van Leo en thea

• 27 Januari 2014 - 14:10

Wendy:

Queenstown is erg gezellig. Leuk plaatsje. boven bij de kabelbaan heb je een erg mooi uitzicht. geniet er van. groetjes