NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene en Marijke

01 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Van Wanaka naar FOX Glacier. Een mooie rit over de Haastpas. Onderweg mooie watervallen gezien en Gillespies Beach, Een
strand vol met dode bomen. Vrijdag eerst het Lake Matheson rondgewandeld, te veel wind en daardoor geen weerspiegeling van de bergen in het water, waar dit meer om bekend staat. In de middag een wandeling gemaakt naar de gletsjer, erg mooi.
Vandaag door getrokken naar Franz Josef Glacier. Het was zwaar bewolkt, maar toch maar gaan wandelen. Toen we zicht kregen op de gletsjer lag deze vol in de zon, terwijl de bergen er omheen allemaal bedekt waren met een dikke mist, heel vreemd maar wel mooi. Over de temperatuur hebben we niet te klagen gemiddeld van 20 tot 25 graden.Vanmiddag nog een tochtje gemaakt naar het Lake Mapourika en naar Okarito. Mooi meer en een klein dorpje met zomerhuisje aan de Tasmanzee.
In de gezamenlijke keuken gekookt, gezellig met Duitsers en Chinezen. Nu zit ik heerlijk op ons terrasje met een bakkie.
Morgen trekken we verder naar Hokitika een dorpje met veel ateliers waar sieraden worden gemaakt van groensteen en een goudmijn, waar wij ons geluk gaan beproeven.

Rene en Marijke.

• 01 Februari 2014 - 08:33

Trudy :

Gaan jullie naar Shantytown om goud te zoeken? Leuk om te doen, hebben wij ook een keer gedaan. We hebben helaas niet genoeg goud gevonden om zelfs maar een kop koffie te kopen. Veel plezier verder.

• 01 Februari 2014 - 19:26

Wendy:

Hoi

Je pinguïns komen uit hokatika. Een leuke galarie waar ze worden gemaakt