NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene en Marijke

29 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Alweer 16 dagen van huis, het gaat snel, al bijna op de helft.
Gister, dinsdag naar Arrowtown geweest, een oud goudzoekersplaatsje. Een mooi gerestaureerd dorpje geheel op tourisme gericht. Lekker eten, drinken en souvenirs shops. Een oud postkantoor zo uit een wildwest fillm.
Leuke oude houten huisjes en een Chinese nederzetting.
Veel Chinezen hebben hier de vorige eeuw naar goud gezocht.
In de middag in Queenstown met de kabelbaan naar boven geweest, net wintersport maar dan zonder sneeuw. 's Avonds heerlijk op een terras aan het meer gegeten.
Het weer was goed rond de 25 graden in de zon.
Vandaag doorgereden naar Wanaka, maar een kleine honderd kilometer. Niet via de hoofdroute maar via een bypass zoals ze dat hier noemen. Een erg mooie route door de bergen en over een pas. Vanmiddag naar Puzzling World geweest. Een heel groot doolhof, waar je niet meer uitkomt, dus de nooduitgang maar gebruikt. Ook staan daar een aantal huisjes die heel scheef tegen elkaar aan zijn gebouwd. Als je er in stapt loopt de vloer omhoog en kan je moeilijk blijven staan een gekke gewaarwording, ook hebben ze een ruimte waarin je in de ene hoek heel groot lijkt en in de andere heel klein, vreemd allemaal. Maar wel erg leuk.
In de centrale hal staan allemaal tafels met spelletjes er op, zoals allerlei losse stukjes hout in een vierkant leggen, touwen met balletjes eraan die je allen naar de zelfde kant moet krijgen en nog veel meer van dat spul, nu veel mensen zie je er mee bezig.
Best leuk maar wel frustrerend als het niet lukt, en dat is meestal zo.
Nu zitten we heerlijk voor onze self contained unit of terwijl een huisje met alles er op en eraan.
Morgen vertrekken we weer hier. Op naar de gletsjers.

Groetjes van Rene en Marijke.

P.S.
Henk en Hennie ik heb geprobeerd jullie te mailen maar het lukt nog steeds niet. Henk alvast gefeliciteerd met je verjaardag en maak er morgen een fijne dag van met allen die je lief zijn.
Jolanda hoe zit het met jou Skype?
Guido, leef je nog?
Judith, toch maar liever haar.
Thea en Leo, het telefoonnummer van Marco nog aan Karel en Anneke gegeven?
Arnold, al bekend wanneer je geholpen wordt?

• 29 Januari 2014 - 06:56

Trudy :

Puzzling world is inderdaad leuk. Wendy en ik hebben het doolhof wel uitgelopen. Die spelletjes in de hal zijn echt iets voor jou René. De gletsjers zijn ook mooi, maar volgens Willem zijn ze erg ver terug getrokken.
    Veel plezier verder.
    Trudy.

• 29 Januari 2014 - 07:03

Hetty :

Hi Rene en Marijke,
    Leuk dat jullie je zo amuseren. Morgen wordt ook een prachtige dag door de Bergen naar de kust.
    Heb 4 dagen niets van Wim gehoord. Hoop dat alles goed is, maar dat zal wel.
    Ik heb jullie geboekt voor de Spit trip, maar je moet wel vroeg je bed uit, want ze vertrekken om 6 uur. Zee zijn afhankelijk van de tides [ eb en vloed]. Maar je kunt 'smiddags wel een dutje doen.
    Wel veel plezier en geniet er maar van Een beetje regen verwacht in de morgen.
    Vele groeten, take care, Hetty.

• 29 Januari 2014 - 08:47

Jolanda :

Hoi daar de skype staat aan . Ik heb jullie van de week gebeld toen jullie online waren.van de week nog een keer proberen.......... Jullie doen zeker leuke dingen.....geniet er van.
    Xx van de stravers

• 29 Januari 2014 - 10:06

Wendy:

Nog naar de wc geweest in puzzling world?. De rit naar de kust is erg mooi. geniet er van. de wandelingen naar ge gletsers zijn er mooi.
    groetjes

• 29 Januari 2014 - 10:37

Cisca:

Hallo genieters.....ja dat lees ik hoor?!!!!Vindt het fijn om al jullie belevenissen te lezen......Blijfffffff genieten!!!!!Zo te lezen is tweer bij jullie beter dan hier,elke dag zeiknat op de fiets!

Groetjes xxxx,

• 29 Januari 2014 - 13:22

Guido:

Ik leef nog =) gedraag je een beetje in dat NZ, ik verwacht wel dat jullie terug komen met een Maori teken voor jullie zelf XD.

• 29 Januari 2014 - 13:23

Guido:

met teken bedoel ik tattoo......

• 30 Januari 2014 - 03:05

Wim Fahner:

Rene marijke bij de fox glacier is lake materson heel mooi, zeker als het mooi weer is ze verkopen in het restaurant daar de lekkerste muffins van NZ