NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene en Marijke

07 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Dinsdag 4 februari, eerst Willem opgehaald in Motueka. Om 11.30 uur daar aangekomen stond hij al gepakt en gezakt klaar langs de weg. Toen via de slijterij naar Hetty, Hetty was erg blij ons te zien. In de middag naar de Pupusprings geweest, een natuurlijke bron midden in het bos, erg mooi. 's-Avonds in de Mussel Inn gegeten.
Woensdag een dagje en route met Willem en Hetty. Eerst naar het Tasman monument en daarna via een gravel weg naar de Wanganui inlet, dit is is een plek aan de kust waar bij vloed het zee water de rivier op stroomt, ergens in de middle of nowhere.
Vervolgens door naar Collingwood naar de dochter van Hetty.
'S-Avonds een spelletje gedaan met ons vieren.
Donderdag, vroeg uit de veren voor een excursie naar de de Split.
Dit is uiterste puntje van het Zuidereiland. Een prachtige rit met een 4 Weel drive bus. We hebben de zon uit de zee zien opkomen, schitterend. De tour over het strand was geweldig, veel vogels en zeehonden gezien. Het waaide alleen heel erg hard, we werden gewoon gezandstraald. Ook op de zandduinen geklommen en dode aangespoelde walvissen gezien. In de middag terug bij Hetty heerlijk White Beat gegeten, dit zijn een soort hele kleine aaltjes die in een beslag van ei en bloem gebakken worden. Deze eet je dan met een beetje zout, peper in citroensap. 's-Avonds heerlijk gebarbecued met een man of 20, familie en vrienden van Hetty, erg gezellig.
Vandaag een troosteloze dag, vanmorgen om 9 uur vertrokken naar Motueka en Willem weer naar zijn fiets gebracht. Op dat moment miezerde het een beetje, maar dat vond Willem niet erg.
Wij gelijk hier een slaapplaats geboekt voor komende nacht en toen op we naar Kaiteriteri voor een boottocht langs diverse plaatsen van het Abel Tasman National Park. Toen wij hier aankwamen kwam de regen met bakken uit de hemel. Dus eerst maar een bakkie gedaan. Daar het bleef regen maar besloten niet te gaan varen en wat met de auto rond te rijden langs de kust.
In de regen nog een wandeling gemaakt naar Split Apple Rock.
En toen maar besloten ergens te gaan lunchen en een beetje te gaan winkelen in Motueka.
Het is nu eindelijk droog, maar nog wel zwaar bewolkt. Morgen gaan we afhankelijk van het weer alsnog varen en anders naar de markt in Nelson en door naar Picton.
Nu dat was het weer groetjes uit een nat NZ.
Rene en Marijke.

• 07 Februari 2014 - 08:29

Hetty.:

Aan alle familie en vrienden van Renee en Marijke die dit lezen,

Ik vond het erg leuk ze met Wim hier te hebben voor een paar dagen. En ze een beetje van Golden Bay laten zien. Ja als je hier in ons achterland komt denk je dat je aan het eind van de wereld ben. Het is hier erg stil, maar mooie natuur en de levens snelheid is niet gehaasd.
    Gisteravond hadden we een bbq. Niet zoveel mensen Trudy maar Bev en Paulien deden het bbqen met heel wat wijntjes. Ik liep heen en weer om de glaasjes vol te houden!!
    Ok dat was alles.
    Groetje van Hetty in Parapara, Golden Bay, Aotearoa.

• 07 Februari 2014 - 10:22

Trudy :

Hi Hetty, je hebt ze toch zeker ook wel leeggedronken. Geen Parapara bbq zonder lekkere wijntjes. Ik heb veel aan jullie gedacht. Liefs Trudy.

• 08 Februari 2014 - 20:08

Geertien En Lourens:

heee lieve mensen jullie hebben al heel veel gezien als we het allemaal zo een beetje kunnen volgen geweldig allemaal!
    zijn gelijk aant sparen gegaan wie weet? het is erg leuk om zo een beetje te kunnen zien waar jullie allemaal zijn geweest, nog even geniet er maar van doen wij aan de zijlijn ook een beetje!
    liefs G&L