NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene en Marijke

10 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Zaterdag alsnog langs de kust van het Abeltasman Nationaal Park gevaren. Een schitterende vaart met vele mooie baaien en een lekker zonnetje. In de middag door gereden naar Picton.
Daar aangekomen waren vele motels al volgeboekt, uiteindelijk bij de 8e was het raak. We zitten niet op het park (waikawa bay holliday park) maar er tegenover bij particulieren, en hebben daar de begane grond, uitstekend verzorgd. Gisteren hadden we voor een dagje naar Wellington gewild, dit ging helaas niet daar de boot terug volgeboekt was, dus hebben we maar een dagje
rust genomen, lekker uitgeslapen, Picton bekeken en naar het aquarium geweest. 's-Avonds zelf gekookt en Willem bij ons gegeten.
Vandaag met z'n drieën de Marlborough Sounds gevaren een tocht van bijna 5 uur, schitterend. We gingen mee met de boot van de postbode en deden zo allerlei kleine nederzettingen aan om post te bezorgen. De mensen die daar wonen zijn alleen via het water te bereiken. Ook werden er boodschappen meegenomen, dat was voor deze mensen aanzienlijk goedkoper dan dat ze zelf met hun eigenboot naar Picton zouden gaan.
Heel leuk allemaal. Onderweg ook nog nog even aan land gegaan waar Cook voor het eerst aan land ging, hier was een gedenkteken opgericht. Ook veel vogels, zeehonden en dolfijnen gezien.
Morgen gaan we door naar Kaikura en blijven daar 2 dagen.

Groetjes Rene en Marijke

• 10 Februari 2014 - 09:18

Olga En Jos:

Hoi Marijke en Rene

Wat een gave reis maken jullie en wat een prachtige natuur, geniet maar lekken van al dat moois.

Groet Olga en Jos

• 10 Februari 2014 - 09:25

Mara En Noah :

Hallo opa en oma,

geniet nog even lekker van de vakantie, als jullie terug zijn drinken we samen weer een pakje wicky.

Groeten Mara en Noah.

• 10 Februari 2014 - 09:46

Jud:

Wat een mooie verhalen! Komen jullie ook wel wen beetje uitgerust terug? ;-)
    Nog maar een weekje... Jeetje wat gaat de tijd snel.
    Heel geniet lekker! Kussen jud

• 10 Februari 2014 - 10:10

Hetty:

Hi Rene en Marijke,
    Ik ben zo blij, dat jullie die twee boottochten hebben kunnen doen. Ze zijn echt prachtig, zoals je zelf zegt. Het weer is nu wel lekker, he? Te warm om veel te werken, dus heb ik mijn naaimachine tevoorschijn gehaald en met quilten begonnen. De bedden zijn weer opgemaakt, want het moet er een beetje behoorlijk uitzien deze zondag, wanneer ik een open home heb.
    He jullie hebben een kaartje van NZ en een boekje achtergelaten. Ik hoop, dat je het niet te veel gemist hebt.
    Zo voor nu het allerbeste en geniet ervan. De tijd gaat aardig opschieten.
    Marijke de wijn is bijna op. Ik heb zondag een paar glaasjes genomen en de rest deze zondag, hopelijk op een goede uitslag van mijn open home.
    Vele groetjes en liefs, Hetty.

• 10 Februari 2014 - 20:10

Dolly, Hans En Brian:

Hallo Luitjes,

Wat een mooie reis, en zo ver weg.
    Geniet ervan wj kijken naar de Olympische Spelen. 3x goud en 2 x zilver en 2 x brons.
    tot snel.
    Liefs uit Zoetermeerxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 Februari 2014 - 23:39

Leo En Thea:

Hoi Marijke en René, wij genieten nog steeds ivan jullie verhalen. Nog heel veel plezier daar in het mooie New Zealand. Volgende week ligt er weer een heerlijk donkerbruin Hollands brood op jullie te wachten. Oja en niet te vergeten kaas en melk. Ennnneeeee We zullen de verwarming ook voor jullie aanzetten., dan is het heerlijk warm als jullie thuiskomen. Maar voor nu nog even genieten van het fijne vakantiegevoel...... liefs van de buurtjes Leo en thea

• 11 Februari 2014 - 14:00

Dolly, Hans En Brian:

Hi Marijke en René,

wat een leuke verhalen en bijzondere reis dar in het verre Nieuw Zeeland.
    Hier lijkt het wel herfst i.p.v. winter.
    Wij genieten van de Olymppische spelen op tv.
    Groetjes Dolly en Hans en Brian