NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu NZ - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rene en Marijke Wijk - WaarBenJij.nu

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene en Marijke

12 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Gisteren in Kaikoura aangekomen, na een schitterende reis langs de kust tussen Picton en Blenheim. Het grootste gedeelte van deze weg is niet geasfalteerd maar bedekt met gravel. Een gemiddelde van zo'n 25 km, maar de moeite waard. Een en al haarspeld bochten om hoog en omlaag en mooie vergezichten over de vele baaien. Veel motels waren volgeboekt, maar uiteindelijk toch nog 1 gevonden om 17.30 uur.
Gekookt in de gemeenschappelijke keuken met meisjes uit Maleisië en 2 Duitse stellen. Heel gezellig.
Vandaag de lang verwachte tocht naar de walvissen en de dolfijnen. Nu de walvissen hebben we gezien 5 stuks, mooi om te zien hoe zij het water uitspuiten en vervolgens weer onderduiken, met hun staart als laatste naar beneden. Mooie foto's en film van gemaakt. De dolfijnen waren weer eens met vakantie, er was er geen 1.
Vanmiddag nog een ritje gemaakt en nog wat zeehonden gespot.
Vanavond met Wim bij de Thai gegeten. Morgenochtend lopen we nog een track en gaan vervolgens op weg naar Hamnerspring, waar de warme baden voor ons klaarstaan.

Groetjes Rene en Marijke.

• 12 Februari 2014 - 09:20

Leo En Thea :

tjonge, tjonge, tjonge, wat een wereldreizigers zijn jullie geworden en wat fantastisch dat de grote jongens niet op reis waren net zoals jullie !!!!!!!!!!!!!!!! Ze kunnen gewoon niet......... want daar is ook crisis!!!!! Maar hier niet want Leo en ik zijn gisteren heerlijk wezen uiteten voor totaal 30 euries, drie gangen , super deftig , We stonden helemaal bol toen we de zaak uitliepen, we leken wel tonnetjes !!!!!! Gelukkig nog een stuk lopen naar de auto......... want daar hoefde wij niet te betalen......hiep hoi. !!!!
    We waren negen jaar getrouwd!!!! s'morgens eerst wezen winkelen, Marijke ik heb nog wat leuke kleding gescoord ....... en Leo betaalde. ....Heerlijk!!!!!! Maar geweldig dat jullie zo'n mooie vaartocht hebben gehad, wij hebben toen ook zo genoten!!!!!! Jullie begrijpen natuurlijk wel dat wij alle foto's willen zien.
    Lieve mensen, nog een paar dagen heerlijk genieten en ga maar lekker badderen in het heerlijke warme water. Ook Hamerspring zelf is een lief klein dorpje..... Tot de volgende mail , liefs van Leo en Thea.